Piarista Csoportok

Ezen az oldalon írásokat közlünk az iskolánkban működő piarista kisközösségek (PL, Mokka, Kacsa) életéből, eseményeikről.

Szeretettel várjuk azokat, akik közösséget, barátokat, programokat (játék, beszélgetés, túra, sütizés stb.) keresnek, és akik nyitottak közös imára is.

Érdeklődni lehet: Hujbert Menyus (12a), Zelenka Zsófi (10b), Tábi Dávid (10c), Vass Bálint SP, és Horváth Luca tanárnőnél.

Éjszakai fürdőzés

Örömmel gondolok vissza a több mint 30 főt számláló éjszakai, gödi termálfürdőzésre, mely által a KECSOP©™ bebizonyította, hogy milyen csodálatos élményekkel gazdagodhatnak a diákok ezekben a közösségekben. A meleg vízben való tespedést, aktív közösségi játékok, hóban fürdőzés, szauna váltotta fel. A kreativitásnak is helye volt: szebbnél szebb szinkronúszásokat láthattunk. Sorverseny által még ki is fáradtunk. De a legjobb a kézenállós foci volt, melyben a csapat egyik tagja átdob egy labdát a csapat másik tagjának a lába között. A sötétbe felszálló gőz, és a nevetés alapzaja, derűs hangulatot varázsolt az éjszaka csendjébe. A termálvíz, és a fantasztikus játékok mindenkibe nagyon szép emlékeket véstek bele.

Heiszig Regő 10.c

Bükkzsérci téli túra

Vass tanár úr vezetésével részt vehettünk egy túrán a Mátrában, pontosabban Bükkzsércen és környékén. Egy kis keresgélés után rátaláltunk a szállásunkra, ami nagyon jól felszerelt és tiszta volt. Nem is kellett nekünk nagyon bemutatni a helyet, már el is kezdtük a készülődést az első túrára, ahol a Suba-lyuk volt az úti cél. Egy nehezebb utat választva a dudváron keresztül próbáltunk eljutni oda több-kevesebb sikerrel. Sok eső, nagy latyak és az unaloműző találós kérdések erőt adtak, hogy eljussunk a barlangi forró teázásig. A túránk minimálisan az éjszakába is elnyúlt, de a látvány mindenben kárpótolt minket.

Hazaérés után kártya- és kockajátékokkal játszottunk, főként bas-oztunk.

A második nap volt a legnagyobb kihívás. A környék hegyeinek kilátóit látogattuk meg.

Elég hosszú, fáradságot nem kímélő túra volt. A környék kilátóit látogattuk meg, ahol csak a tériszonyom akadályozott meg abban, hogy a lemenő napfényben fürdő kilátást felszabadultan élvezzem. Találkoztunk sok emberrel, láttunk sokféle virágot, fát. Regő még a madarakkal is beszélt.

Ezek a legemlékezetesebb pillanatai az aznapi túrának. Hazaérés után egy kiadós vacsora és fürdés szinte a mennyországot jelentette számunkra. Persze az esti játékok, főként a Bas nem maradhatott el. Az utolsó napon a jól megérdemelt fürdőnket vehettük a bogácsi termálfürdőben.
A túra számomra egy örök emlék marad, a jó beszélgetések, közös nevetések, a jókedv és a gyönyörű táj miatt.