12.c
A március 26-án a bipoláris és posztbipoláris korból esedékes témazáró dolgozathoz készült gyakorló feladatok mindegyikének 100%-os megoldása ötöst ér. Esszétémák: A keleti és a nyugati blokk főbb politikai, gazdasági, társadalmi jellemzői, a hidegháborús szembenállás jellemzői; Az ENSZ létrejötte, működése; A kétpólusú világrend megszűnése; a Szovjetunió és Jugoszlávia szétesése; Németország újraegyesítése; Az Európai Unió alapelvei, intézményei és működése. Térkép: tudni kell Európa országait, az Unióval való kapcsolatát. Párosítás lehetőségei: személy-kép-ország-esemény-évszám. Lesz az uniós intézményekre vonatkozó feladat. Várható egykori érettségi feladat is. (Tankönyv: I., III., V. fejezet)
A február 21-én a második világháború témaköréből esedékes témazáró dolgozathoz készült gyakorló feladatok mindegyikének 100%-os megoldása ötöst ér. Esszétémák: a második világháború kitörése; népirtás a világháborúban, különös tekintettel a holokausztra; Magyarország belépése a második világháborúba; holokauszt Magyarországon. Térkép: tudni kell Európa országait és második világháborús szerepüket (tengelyhatalom, tengelyhatalom szövetségese, tengelyhatalom által megszállt ország, semleges, szövetséges hatalom). Tudni kell a háborút főbb vonalaiban összehasonlítani az első világháborúval (mozog a front, több a polgári áldozat, új fegyverek). Lesz valamelyik világháborús magyar miniszterelnökre vonatkozó kérdés (hogyan került pozícióba, hogyan bukott ki, mi volt politikájának fő iránya).
A január 22-én a két világháború közti magyar történelemből esedékes témazáró dolgozathoz készült gyakorló feladatok mindegyikének 100%-os megoldása ötöst ér. (Esszétémák: Trianon gazdasági következményei; Konszolidáció; Külpolitika; A Horthy-rendszer jellemzői; Zsidókérdés; Társadalmi kérdések)
A történelem érettségi vizsgakövetelményei és a vizsga leírása. A hozzá tartozó alapok (nevek, foglamak, helyek, évszámok).
Péntekenként ismétlő dolgozatok lesznek egykori érettségi feladatokból, az első témája: őskor és ókori Kelet (január 18-án). A szükséges nevek, fogalmak, évszámok elérhetők az alapokból.
Szorgalmi feladat: Hogyan élte meg családom a rendszerváltást/Kádár-korszakot/Rákosi-korszakot/második világháborút? Lehet egy időszakot részletesen bemutatni, de érdemes az apai, anyai ágat összehasonlítani. Az is elég, ha a szülők mesélnek arról, amit ők hallottak szüleiktől, nagyszüleiktől. (Ha valaki, valamiről nem akar beszélni, megértéssel kell fogadni.) Fontos elem: születési év, foglalkozás. Terjedelem: legalább egy A4-es oldal, elküldhető e-mailben, de beadható kézzel írva is április közepéig.

